HTML

Monterey

Utazásom.

Friss topikok

2009.07.08. 00:33 JCash22

Július 7

Jót aludtam, itteni idő szerint reggel 6-kor keltem 9 óra alvás után, több nem sikerült. 

Délelőtt elmentem Anyuval ügyeket intézni, ebédeltünk, ő bement a suliba, én meg itthon maradtam megírni az utazásos élményeket, valamint képeket feltölteni. Még jó, hogy emlékeztem erre a régi tárhelyre. A képek majd folyamatosan mennek.

Nagyon szép kis város ez a Monterey, bár elfelejtettem gépet vinni, mondjuk sokfelé nem jártunk. 

Voltunk 1 bevásárlóközpontban is, úgyhogy gondoltam stílsos leszek és megvettem a Time magazin Jacksonról szóló különkiadását. Jó lesz majd úgy 10 év múlva valahol megtalálni és emlékezni rá, hogy ezt Kaliforniában vettem. :)

1-2 érdeksség:

Az autópálya 3 sávos (legalábbis ott, ahol mi jöttünk befelé a reptérről); itt nem az van, hogy a belső sávot a leggyorsabb autók használják. Az a szabály, hogy ha ketten, vagy annál többen utaznak az autóban, akkor joguk lesz a belső sávban menni, akár lassabban is, ahogy tetszik. Ha a rendőr elkap, hogy egyedül vagy az autóban és a legbelső sávban hajtasz, megbüntetnek. Mikor jöttünk befelé, egy autót meg is állított ezért a rendőr. 

Nincs pályamatrica, ingyenesek az autópályák. Mondjuk az amcsik megengedhenek maguknak ilyesmit :)

Nincs jobbkéz szabály, ilyen esetben mindenhol stopptábla van, és az mehet elsőnek, aki először érkezett a kereszteződéshez. 

A stopptáblánál akkor is köteleő megállni, ha látod, hogy nem jön autó. Vagyis nem az van, mint nálunk, hogy araszolva közelítjük meg a kereszteződést, minden esetben meg kell állni a táblánál, különben nagyon megbüntetnek.

Ha piros a lámpa, akkor attól még jobbra bekanyarodhatsz, ha nem jön senki. De ezt csak jobbra kanyarodás esetén lehet megtenni, balra már nem. 

A mekiben a nagy menü esetében csak a pohár gigantikus :) Megveszed a menüt, aztán a poharadba az italt annyiszor töltöd fel, ahányszor csak akarod. A ketchup ingyen van :) 

Az időjárás itt a Monterey-öbölben nem olyan, mint amit az ember eképzel ha azt hallja, California. Mondjuk ez egy speciális hely (valszeg nem véletlenül kedvelik a bálnák); meleg van azért napközben, de nem strandidő.  Estefelé már kifejezetten hideg :)

 Amíg Anyu suliban volt, lementem a patra. Gyönyörű az óceán, folyamatosan hullámzik, isteni a hangja, felvettem egy kis videót, majd azt is feltöltöm valahova. Az a sós levegő... Fantasztikus, ez kell az én orromnak, ki is tisztult tőle azonnal. Jó hideg az óceán, de akkor is bele fogok menni, láttam embereket, akk fürödtek. Csak meg ne fázzak :) Mikor feljöttem a partól, barátkoztam egy amerikai kutyával, teljesen odavolt értem, biztos érezte a Mackó szagát :) Simogatni kellett, ugrált rám, nyaldosni akart, aranyos volt :) Úgy néz ki Mackó még itt Amerikában is elendő lenne; ja, és láttam dagi amcsi tacskót is :P

A természet kegyetlen; 4 elpusztult fókát láttam (még kölykök voltak :( ), és egy madarat, szegénykéim. Nem volt valami szép látvány, kerültem is őket jó nagy ívben. Remélem, amikor majd bemegyek a vízbe, nem kapok az arcomba egy fókatetemet...:)

Mikor hazajött Anyu, elmentünk a kikötőbe ÉLŐ fókákat nézni :) Hát ezek valami tündériek, ráadásul kölyökfókák voltak, Anyu mondta, hogy ilyen piciket még nem is látott. Jókor sikerült kijönnöm:) Csináltam videót is, azt is feltöltöm valahova és beteszem ide a linket. Fantasztikus állatok ezek a fókák, ahogy fekszenek a köveken, összebújva, nagyon édesek. Össze is vesznek, ha valamelyik túl sokat mocorog, ez lett levideózva :) De az idő többségében békésen szunyálnak :) Most 99%-ban kölyökfókák voltak, a szülők biztos elmentek vadászni, hogy legyen miből táplálni a sok porontyot :) 2 anyafókát láttunk, azok viszont igen méretesek voltak :)

Gyönyörű a kikötő, igazából leírni talán felesleges is, töltök fel képeket. Leszek még arrafelé, már csak a fókák miatt is, és részletesen lefotózom :)

Mikor jöttünk hazafelé, egy csapat lúd ment keresztül az úton, az autók között. Sajnos a képen pont nem látszik 1 autó sem, nem sikerült jól lekapni :( De ott voltak és mindenki leállt, megvárták, amíg átérnek a túloldalra :) 

Nemég néztem meg a naplementét, ti meg mostanában keltek.. Nem rossz. Elég fáradt vagyok, úgyhogy hamarosan le is fekszem :)

Üdv mindenkinek

 

 

 

 

 

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://lacimenniamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr61233333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsőrösTeve 2009.07.08. 08:43:44

Az, h megvetted a Time-ot, jó ötlet volt, mert állítólag ez egy nagyon speciális kiadás, ugyanis a szept.11-i eseményeken kívül ez az egyetlen szám, ami csak egyetlen témával foglalkozik. Később sokat fog érni:) (az emlékekről nem is beszélve)

Tetszik ez az autópálya megoldás, nálunk is keményíthetnének a rendőrök, h normálisabb legyen a közlekedés...

Remélem nem fogsz megfázni, tudod, Sziget:)
A sós levegőből pedig szívj, amennyit lehet, hátha itthon is kitart egy ideig a jól szelelő nózi:P

Beszélgettél is az amcsi kutyával?:D
Édes pofa egyébként a haverod:)

Azok a ludak!!!!:DDD

-=pierre=- 2009.07.08. 11:13:18

ja az autópályás dolog gyakorlatilag a "kulturált" országokban teljesen 7köznapi. Ausztráliában és Új-Zélandon is ez van.
A Jacko-kiadás majd jó emlék lesz (na, nem azért, mert meghalt, hanem mert erről eszedbe jut majd ez az 1 hónap)
Én is gyúrok már a sós levegőre, alig várom, hogy ne kelljen a hülye allergiával szenvedni, meg gyógyszert szedni :-)
A ludas témát már láttam korábban is valahol, tényleg vicces, ahogy leáll a forgalom és megvárják, míg átmennek. Itthon simán széttrancsíroznák őket... :(

dr.krisztike 2009.07.08. 16:09:00

Néhány fóka úgy néz ki mintha ki lenne nyúlva, főleg az első képeken. :)

JCash22 2009.07.08. 16:31:44

Pedig élnek azok a fókák :)

Nem beszélgettem, mondjuk így mikor gondoltam, hogy mondok vmit, olaszul jutottak eszembe a dolgok :))
süti beállítások módosítása